29 juni 2012

Sommarlån #2

Efter böcker på vers, serier om magiska platser, systrar i magiska jeans och en fallen ängel följer en rad av olika böcker på svenska som inte ingår i några serier. Jag skulle ljuga om jag sa att jag var en person som enbart läser serier. Älskar i alla fall små korta böcker då det känns som om man läst mer då *host, host* :)
Jag såg honom först! -Eva Susso
Pojken i randig pyjamas -John Boyne
Affection -Martin Jern
Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag -Sara Ohlsson
En liten chock -Johanna Lindbäck
Mitt klimatkatastrofala liv -Saci Lloyd
Kapitulera omedelbart eller dö -Sanne Näsling
magic.cirkle.com -Gunilla Ambjörnsson
Flyga högt - Katrina von Bredow

Länge har jag planerat att läsa fortsättningen på döden i dina ögon och just därför har jag inte läst dom än (jag är som jag är) nu har jag i alla fall båda två hemma, tummen upp :)
Slutet -Rachel Ward
Arvet -Rachel Ward

På senare tid tycker jag att jag ser lite var stans att folk har börjat läsa mer av David Levithan. Jag tror att jag är en person som lyssnar på vad folk säger för trots att den första boken jag läste av han inte gav något vidare bra intryck har jag lånat två till skrivna av honom :)

Wide awake -Davit Levithan
Nick & Norah's infinite playlist -Rachel Cohn and David Levithan


Här kommer lite fler random böcker utan någon speciell serie (förutom hunger games då). Ser du boken som är tredje nerifrån och andra uppifrån? Bästa. Boken. Någonsin! Läste precis ut den för fjärde gången nu :)
Den översta boken är en bok som jag redan första dagen i 7:an lade märke till, jag försälskade mig i omslaget! Dock läste jag aldrig på baksidan och eftersom jag inte läst en enda engelsk bok i början av 7:an lånade jag den aldrig men nu är det alltså dags :D

City of beasts -Isabel Allende
The Hunger Games -Suzanne Collins
Boy 2 Girl -Terence Blacker
Before I Fall -Lauren Oliver

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar